שיווק ברשתות החברתיות – פייסבוק אינסטגרם וטיקטוק

תוכן עניינים

שיווק עסקי ברשתות החברתיות

בעידן הטכנולוגי של היום, המדיה החברתית היא חלק בלתי נפרד מאיתנו, בין אם זה כמה דקות לנקות את הראש או אפילו ללמוד דברים חדשים. הדבר גם בא לידי ביטוי ומשנה את הדרך שבה עסקים מתחברים לקהל שלהם. במאמר זה נסביר מהו את כוחה של המדיה החברתית ונדגיש שלוש פלטפורמות בולטות: פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק כל פלטפורמה מציעה תכונות והזדמנויות ייחודיות לעסקים להרחיב את החשיפה וכמות הלקוחות שלהם.

תמונה של מחשב ורשתות חברתיות

שיווק אורגני וממומן במדיה החברתית

קידום אורגני במדיה החברתית:

בדומה לקידום אתרים אורגני, גם במדיה החברתית ניתן להגיע לכמות חשיפה גבוהה יותר בעזרת פעולות נכונות ובכך להגיע לחשיפה גבוהה יותר וכמובן יותר לקוחות. ברשתות כמו פייסבוק אינסטגרם וטיקטוק ניהול נכון של הפרופיל בכל אחת מהן, התמדה והעלת תכנים בעלי ערך עוזרים להגביר את המודעות למותג שלנו. הדבר מתבטא בעוקבים (לאו דווקא בכמות העוקבים אלא באיכות), צפיות, מעורבות בפוסטים/ סרטונים (לייקים, תגובות, שיתופים וצפיות). כמובן שככל שגיע עם התכנים שלנו ליותר אנשים ככה גם תגדל כמות הפניות והמכירות בהתאם. חשוב להבין הדבר לא קורה ברגע או שתיים, התמדה ויצירת עניין זה שם המשחק. הרווח המרכזי מקידום אורגני במדיה החברתית הוא שהפניות המגיעות הן לרוב "חמות" יותר ואנו לא צריכים לשלם על התכנים שאותם אנו מעלים, ממש "לקוחות בחינם" – או יותר נכון בעבודה קשה לאורך זמן.

קידום ממומן במדיה החברתית:

אם הזכרנו את החלק האורגני כמובן שגם לפלטפורמות האלה יש נשקים כבדים בכל הקשור לקידום ממומן. הכלים של פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק בשיווק ממומן מאפשרים לנו להגיע ברמה מאוד מדויקת לקהל היעד שאיתו נרצה לעבוד. שליטה בנתונים דמוגרפים, תחומי עניין ועוד כלים עומדים לרשותנו ובכך עוזרים לנו לייעל את ההשקעה הכספית שלנו באותן הפלטפורמות. בנוסף גם סוגי הקמפיינים אותם ניתן להגדיר עוזרים לנו להחליט לאיזה מטרה אנו מגדירים כל קמפיין וכאשר פועלים לפי אסטרטגיה התוצאות גם מגיעות ומהר, (לא מהר מדי).

שיווק עסקים ברשתות החברתיות - תמונה של פיד אינסטגרם

שיווק עסקים בפייסבוק

פייסבוק, פלטפורמה עצומה וחזקה בעלת מיליארדי משתמשים. מספקת לעסקים פלטפורמה מגוונת ליצירת קשר עם הקהל הפוטנציאלי באמצעי הפצת תוכן שונים. מפוסטים המכילים טקסט ותמונות וסרטונים, שידורים חיים, קבוצות סטורי ועוד… פייסבוק מאפשרת לעסקים ליצור תוכן משכנע ולבנות קהילות סביב המותג שלהם. בנוסף, אפשרויות הפרסום המתקדמות ויכולות המיקוד המדויקות שלה מאפשרות לעסקים להגיע לנתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגויות ספציפיים, ולמקסם את מאמצי השיווק.

שיווק עסקים ברשתות החברתיות - שיווק בפייסבוק

לקידום העסק בעולם הדיגיטל
ויצירת הזדמנויות שחייב לנצל
השאירו פרטים

שיווק עסקים באינסטגרם

אינסטגרם התגלתה כפלטפורמה חזקה מבחינה ויזואלית המתמקדת בתמונות, סרטונים ותוכן קליל.
לעסקים, אינסטגרם מציעה מרחב מגוון כדי להציג את המוצרים, השירותים והמותג שלהם. באמצעות פוסטים וסרטונים מושכים חזותית, עסקים יכולים ללכוד את תשומת הלב של קהל היעד שלהם, לבנות קהל עוקבים נאמן ולבסס נוכחות אותנטית של המותג. תרבות המשפיענים של אינסטגרם גם פותחת דלתות לשיתופי פעולה, ומאפשרת לעסקים למנף את השפעתם של אנשים פופולריים כדי לקדם את ההצעות שלהם ולהרחיב את טווח ההגעה שלהם. המערך הפרסומי של אינסטגרם זהה לשל פייסבוק ואף מנהלים אותו דרך אותו מקום.

שיווק עסקים ברשתות החברתיות - שיווק באינסטגרם

שיווק עסקים בטיקטוק

טיקטוק כבשה את המדיה החברתית בסערה עם סרטונים קצרים ויוצרת טרנדים ויראליים. הפלטפורמה מעודדת יצירתיות, אותנטיות ובידור. עבור עסקים, TikTok מציגה הזדמנות להציג את המוצרים או השירותים שלהם בצורה ייחודית ומושכת, בסרטון קצר אפשרי להגיע לכמות עצומה של אנשים. עסקים יכולים ליצור סרטונים המושכים את קהל היעד שלהם.ברמה הפרסומית בדומה לפייסבוק ואינסטגרם, טיקטוק גם עוזרת להגיע לקהל יעד ספציפי ולעזור לעסק שלנו לקבל חשיפה מדויקת.

שיווק עסקים ברשתות החברתיות - שיווק בטיקטוק

טיפים לשיווק עסקי נכון במדיה החברתית

כעסקים, זה חיוני להשתמש בכח של המדיה החברתית כדי למקסם את "טביעת הרגל הדיגיטלית" שלנו. הנה כמה אסטרטגיות כלליות שכדאי לקחת בחשבון:

בניית נוכחות דיגיטלית חזקה ויציבה:

הקמת פרופילים עסקיים בכל פלטפורמה, לדאוג שיהיה קל למצוא אתכם. אותם הפרופילים חשוב להתמיד ולהעלות תוכן עם ערך! לדבר בשפה אחידה המשדרת את אופי העסק והמותג שלכם.

שיווק לא רק במילים:

תשתמשו בתמונות, סרטונים וסטורי באיכות גבוהה כדי לרתק את הקהל שלך ולהציג את העסקים שלכם בצורה מושכת ומשכנעת מבחינה ויזואלית. אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מילים, אז כמה שווה סרטון לדעתכם?

תעזרו בטרנדים:

אחד הכלים שהכי יכולים לעזור הוא אימוץ הטרנדים מכל פלטפורמה ולשלב אותם באסטרטגיית התוכן שלכם אם וכאשר הדבר מתאים, מה שמבטיח שהמותג שלך יישאר רלוונטי ומחובר למה שקורה עכשיו ברשתות.

שיווק עסקים ברשתות החברתיות - שיווק בעזרת אסטרטגיה

שיתוף פעולה עם משפיענים: (אופציונלי)

ניתן לשקול שיתוף פעולה עם משפיענים בתעשייה שיכולים לעזור לעסק שלכם להרחיב את טווח ההגעה לקהל היעד, להתחבר לקהל המעורב שלהם ולמנף את השפעתם כדי לקדם את המותג או ההצעות שלכם. כמובן שלרוב הדבר בתשלום, או במוצר/ שירות בחינם לאותו המשפיען.

שיווק ממומן ברשתות החברתיות: הכלי החזק ביותר

פייסבוק ואינסטגרם הם כלים של קבוצת "מטא", יכולות הטירגוט המדהימות של הפלטפורמות האלה עוזרות לנו להגיע לקהלים מדויקים וספציפיים ובכך להגדיל את החשיפה של העסק לאנשים הרלוונטים. אומנם אין כזה דבר 100% הצלחה אבל כשבונים אסטרטגיה נכונה, ומסרים מדויקים גם יגיעו התוצאות. טיקטוק אומנם לא שייכת לאותה  החברה אך מציעה לנו גם היא כלים מאוד מתוחכמים בכדי לשווק את העסק שלנו ולהגיע לקהל רלוונטי עבורנו.

שיווק עסקים ברשתות החברתיות -שיווק ממומן

שיווק עסקים ברשתות החברתיות סיכום

לסיכום, פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק מספקות לעסקים הזדמנויות חסרות מדהימות להתחבר לקהל שלהם, לבנות מודעות למותג ולהניע צמיחה עסקית. על ידי הבנת התכונות הייחודיות של כל פלטפורמה ויישום של אסטרטגיות יעילות, עסקים יכולים לנצל את הכוח של שיווק במדיה החברתית כדי ליצור נוכחות דיגיטלית חזקה ולהגיע לקהל היעד שלהם בדרכים חדשות ומדויקות. נוכחות דיגיטלית בפלטפורמות האלו היא חובה כמעט לכל עסק, לא רק ברמת המרוץ אחרי לקוחות אלא ברמת תפעול המותג.