גוגל מיי ביזנס Google my business איך זה יכול לעזור לעסק?

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
על מה נדבר?

מה זה גוגל מיי ביזנס?

נסביר בקצרה מה זה קידום אורגני לעסקים

קידום אורגני בעולם השיווק עוזר לנו להשיג "תנועה" (שיחות, הודעות ופניות חדשות) לעסק בצורה שבה אנחנו לא משלמים כסף לפלטפורמה מסוימת. אחת הדרכים שבה אנחנו יכולים להביא את אותה התנועה לעסק שלנו היא בעזרת הכלי שנדבר עליו עכשיו והוא חינמי לחלוטין.

גוגל מיי ביזנס – Google my business או GMB

הכלי הזה הוא שירות חינמי של גוגל שמאפשר לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ליצור ולנהל את העסק שלהם גם בתוצאות החיפוש האורגניות וגם במפות של גוגל (Google Maps).
הכלי הזה מציע לעסקים מכל סוג (חנות פיזית, נותני שירות וכו') דרך פשוטה וקלה להגביר את החשיפה של העסק שלהם באינטרנט ולהגיע ליותר לקוחות. בעזרת כרטיס עסקי שכולל את המידע הרלוונטי על העסק, גוגל מיי ביזנס מאפשר לנו להופיע באופן בולט בתוצאות החיפוש של גוגל ובגוגל במפות עבור חיפושים רלוונטיים לעסק שלנו.

המיקום של העסק שלי בגוגל מיי ביזנס בתוצאות החיפוש של גוגל

אז נסביר את החשיבות של המיקום שאנחנו רואים כשאנחנו עושים בגוגל. ברוב הפעמים כשעושים חיפוש בגוגל לביטוי מסוים (מילת המפתח) תוצאות 1-4 (לא תמיד יהיו בהכרח 4) הן תוצאות ממומנות של עסקים שעושים קידום ממומן בגוגל. לאחר מכן התוצאות הן תוצאות אורגניות תוצאות אלה הן "המתאימות ביותר" למה שחיפשנו לפי מספר פרמטרים שגוגל בודק. להגיע ולהיות בין הראשונים בתוצאות האורגניות ברוב המקרים זאת עבודה שמצריכה הרבה זמן, סבלנו ידע והתמדה. בין התוצאות האורגניות בעמוד הראשון ניתן לראות מפה (כמו בתמונה)
לצד המפה (או למטה אם אתם מחפשים בנייד) נראה כמה עסקים שרלוונטיים למה שבדיוק חיפשנו. גוגל עושים מין רוטציה בין העסקים (בלי קשר לכמות הביקורות שעליהן נדבר בהמשך) ובכך כל עסק יכול להופיע גם בין הראשונים בגוגל בחינם מדי פעם.

התמונה מציגה את תוצאות החיפוש של גוגל מיי ביזנס לחיפוש: "עורך דין בתל אביב", אפשר לשים לב שיש עסק עם 544 דירוגים ועסק עם דירוג אחד ושניהם מופיעים.

היתרונות של גוגל מיי ביזנס

אז הבנו איפה זה מוצג, אבל מה החשיבות ואיך זה עוזר לעסק שלכם?

חשיפה גבוהה

על חוק המספרים הגדולים שמעתם? החוק אומר שככל שנגיע ליותר אנשים (ואפילו נישאר באותם אחוזי הצלחה או טיפה קטנים יותר) אוטומטית נקבל יותר תשובות חיוביות. בעולם השיווק חשיפה וההבנה של איך להגדיל אותה זה אחד ממפתחות ההצלחה. בקידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם לצורך העניין אנחנו משלמים (ברוב המקרים) פר חשיפות. זאת אומרת אנחנו משלמים כל כמות מסוימת שצפו בנו. גוגל מיי ביזנס נותן לעסק שלנו אפשרות לקבל חשיפה בחינם, ובמיקומים ששווים לא מעט כסף.

קידום העסק ברמה המקומית

בתמונה למעלה אלו התוצאות בגוגל עבור החיפוש "עורך דין בתל אביב". העסקים שזה הציג נמצאים או נותנים שירות בתל אביב. בכל חיפוש שלנו גוגל מסתכל איפה אנחנו נמצאים ונותן לנו את התוצאות הרלוונטיות בהתאם למיקום שלנו, לדוגמא אם נחפש "מסעדת בשרים" שאנחנו בחיפה אז התוצאות שיופיעו הן מסעדות בשרים בחיפה. בכרטיס העסקי של גוגל מיי ביזנס אנחנו מגדירים את המיקום של העסק ואם העסק הוא נתינת שירות אז באיזה איזורים וערים. גוגל מפות (Google Maps) מוכר לכולנו, פתיחת כרטיס עסקי בגוגל אוטומטית שמה את העסק שלנו על המפה (תרתי משמע). הדבר מגביר את המודעות לעסק שלנו בסביבה שאנחנו נמצאים בה ובכך מפנה אלינו יותר לקוחות רלוונטיים, בין אם זאת חנות פיזית או נתינת שירות.

גוגל מפות google maps - שם את העסק שלנו על המפה, אייקון של גוגל מפות

דירוגים – חיזוק המותג ואמינות

רובינו מכירים את עניין הדירוגים והכוכבים, יכול להיות שאנחנו לא הכי אוהבים או מתחברים אבל זה משפיע בצורה ניכרת על איך לקוחות שלא מכירים את העסק חושבים עליו. אחד הדברים הכי בולטים כשמסתכלים על תוצאות חיפוש הוא הדירוגים, אוטומטית בראש שלנו זה "מדגדג" ומספר על העסק לא מעט דברים. בגוגל מיי ביזנס יש פקטור מאוד חזק לדירוגים, ככל שלעסק יהיו יותר דירוגים ובציון כמה שיותר גבוה ככה הלקוחות שלא מכירים את העסק יתרשמו וירצו לקחת את שירותיו. דוגמא מאוד פשוטה היא שאנחנו רוצים ללכת למסעדה במקום שאנחנו לא מכירים בארץ או בחו"ל. הדבר הראשון שנעשה הוא לפתוח את הטלפון ולרשום מסעדה ותוך מאיות השנייה קופצת לנו המפה עם לא מעט אפשרויות. כמובן שנלך למקום עם הציון הגבוה ביותר אבל מספר הדירוגים הרב ביותר. אותו דבר לעסק שלכם – תבקשו מלקוחות לדרג וככה תחזקו את הפוטנציאל של העסק, יותר מזה אפשר גם לדרג ולהשאיר תגובה, ככה שנכנסים לעמוד העסקי רואים בדיוק מה כתבו עליכם וככל שהתגובה תהיה טובה יותר ככה יתרשמו מכם לטובה בלי בכלל להכיר אתכם.

אז לאן נלך?

דירוגים לגוגל מיי ביזנס - לאן נלך

פלטפורמה קלה לתפעול

האמת, אנחנו עובדים עם המון פלטפורמות מפייסבוק אינסטגרם אתרי אינטרנט אפילו easy (אפליקציה שמאוד דומה לגוגל מיי ביזנס) והקלות תפעול שגוגל נותנים לנו בכלי הזה היא מטורפת!

מדידת נתונים

כל חודש גוגל דואגים לשלוח לנו למייל את התובנות של הכרטיס העסקי שלנו בחודש האחרון, כמה פעמים הוא הופיע, ביקורות שקיבלנו ועוד… המטרה היא להראות לנו אם אנחנו במגמת שיפור או ירידה וכן, לעודד אותנו להמשיך לבקש עוד ביקורות ולקדם את העסק שלנו.

חינם כבר אמרנו? – אז זה בחינם

פתיחת חשבון לעסק שלך בגוגל מיי ביזנס – הכרטיס/ עמוד של העסק בגוגל מפות

צעדים כלליים לפתיחת עמוד עסקי בגוגל מיי ביזנס

  1. פותחים כרטיס לעסק שלכם

    נכנסים לגוגל מיי ביזנס אפשר ללחוץ כאן ולוחצים על הרשמה

  2. בחרו אם להוסיף מיקום

    אם אתם עסק פיזי (חנות, מסעדה וכדומה) חובה גם אם לא, אישית אני כן ממליץ.

  3. מזינים את פרטי העסק כמו שמבקשים

    שם העסק, קטגוריה, כתובת, טלפון, אתר אינטרנט של העסק, פרופילים ברשתות החברתיות, שעות פעילות ועוד.. ממלאים את כל השדות שמבקשים.

  4. עושים אימות לעסק

    הרבה עסקים מדלגים על השלב הזה, תעשו לעצמכם טובה ותעשו אימות

  5. מזינים את תחומי השירות של העסק

    הוסיפו כמה שיותר, ניתן גם להוסיף מאוחר יותר

  6. הוסיפו עדכונים

    עדכונים הם כמו פוסטים וזה מושך את העין, המלצה שלי היא להוסיף לפחות 2 (ניתן גם להוסיף אחר"כ)

  7. הוספת תמונות

    תמונות של העסק כמו לוגו, תמונות של המקום והמוצרים, מעלה ומחזק את האמינות שלכם כלפי המבקרים

  8. משתפים את הקישור לביקורות מהלקוחות

    נותנים לכם קישור לשלוח לקבלת ביקורות, תשתמשו בזה זה החלק החשוב ביותר

  9. מתעדכנים ומעדכנים

    נכנסים פעם בחודש לפחות, לערוך את המידע, להעלות עדכונים ולענות לביקורות!

מוזמנים לדרג אותנו

השאירו פרטים
לשיחת ייעוץ ללא עלות >>

גוגל מיי ביזנס google my buiness ואיך אפשר להצליח

אהבתם? מוזמנים לשתף

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

מוזמנים לקרוא

מאמרים קשורים