5 טיפים שיעזרו לכם בשיווק העסק באינטרנט

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
על מה נדבר?

שיווק נכון של העסק - שיווק יעיל

האמת, תקופה מאוד ארוכה רציתי לכתוב את המאמר הזה אבל אף פעם לא ידעתי מה יהיה הכי נכון. כל הנושא הזה של שיווק של העסק כבר מופיע לנו מול הפנים (ליטרלי) כמעט 24/7. אני מניח שבגלל שכולנו בעלי עסקים, או שבגלל שכולנו מתעניינים בשיווק (אתן לכם רמז ששניהם נכונים מניסיון, ככה אנשי השיווק מגיעים אליכם) והאמת שמרוב ההצעות ושכל אחד הכי טוב כבר הלכנו לאיבוד. כמו רוב המאמרים באתר אנחנו לא באים למכור, אלא באים לעזור. לעזור לכם, אותם העסקים להבין מה הכי טוב לכם, ואחרי הרבה מחשבה ריכזתי כמה טיפים שבאמת יכולים לעזור לשיווק של העסק שלכם להתקדם. 

אז ממש כמו בכותרת, שיווק יעיל, בשביל שתבינו הכי טוב את מנ שיש לי להגיד אני רוצה שתיקחו צעד אחורה, תשבו, תנוחו ותירגעו ובאמת תראו את המאמר הזה בראש פתוח. אני רוצה שבאמת תבינו למה אני מתכוון, אין נכון או לא נכון, יש עובד או לא עובד. 
אם עובד – נהדר. אם לא עובד – בואו נבדוק למה?
שיווק יעיל – חלק מסוים במערך שתורם לעסק שלכם, זה יכול להיות אורגני, ממומן, דף, מודעה, אתר או שלט חוצות. אחד הדברים הכי חשובים שעוזרים לייצר שיווק יעיל הוא התמדה. כולנו מכירים מה זה אומר קידום אורגני וזה לוקח זמן, בין אם בגוגל או ברשתות החברתיות. יש לי לקוחות שלקח להם מעל חצי שנה של העלאת תכנים עד שהם קיבלו ליד ראשון מהאורגני, חודשיים אחרי החצי שנה הזאת הם כבר היו צריכים לגייס עובדים חדשים כדי לעמוד בקצב. עוד דוגמא היא להבין שקמפיין ממומן זה לא משהו שמדליקים ומכבים לפי ההחלטה שלנו ש"בא לנו להשיג עוד עבודה" שיווק נכון של העסק קורה כל הזמן, וברגע שהתחלנו תהליך לא מכבים את המנוע. 

טיפ מס' 1

תשאלו את העסק איך הוא מרגיש?

הרבה פעמים כשזה מגיע לעסק שלנו אנחנו לא אובייקטיבים ואת זה אני אומר חד משמעית מניסיון. זה מתחלק לכמה סוגים, 
אלה שמסתכלים רק על המספרים ומהם משיגים את המסקנות ואלה שמפחדים להסתכל על המספרים. משהו שחשוב להבין
התכונות האלה לא יגרמו לשיווק של העסק באינטרנט או מחוץ לאינטרנט להגיע קדימה, קחו צעד אחורה, תעצמו עיניים, תנשמו כמה נשימות ארוכות ותחשבו האם המסרים שהעסק משדר הם מה שהעסק משקף? האמת, בהמון עסקים השאלה הזאת פותרת המון בעיות בעניין השיווק. ברגע שזיהתם בעיה, מצאתם לה פתרון וראיתם שיש קהל יש לכם עסק וזה מדהים, לפעמים אחרי תקופה אנחנו שוכחים בכלל מה הייתה אותה הבעיה שרצינו לפתור והולכים לאיבוד בין המספרים או שנותנים להם להפחיד אותנו. וזה הזמן לעצור,
לחשוב ולשאול את העסק האם זה מה שנכון לנו? האם הלכנו לאיבוד בדרך מרוב עצות? 
אני מניח שכולנו יודעים מהי תחזית עסקית, ואיך המספרים מחודשים שאפילו "העסק מפסיד" הוא עובר לרווח ורווח עצום. ממש ככה צריך לעשות גם במערך השיווק, להסתכל האם המסרים שבחרנו ללכת איתם תואמים את האסטרטגיה השיווקית של העסק. הרי לייצר עוד מודעה ממומנת שנראית כמו כל השאר ככל הנראה לא תביא לכם את המיליון (כמובן שיש יוצאי דופן) לכן, אם תעצרו רגע ותעשו "זום אווט" אולי תגלו שהעסק רוצה להגיד שמשהו מפריע לו. 

טיפים לשיווק טוב לעסק - טריגר וורד איך העסק שלכם מרגיש
טיפ מס' 2

שיווק נכון הוא לא ללקוח מסוים

הרבה עסקים שדיברתי איתם אמרו לי שהם הרימו קמפיינים ממומנים ועשו מסעות פרסום אבל לא ראו יותר מדי תוצאות. 
בחלק מהפגישות עם אותם בעלי העסקים שניתחנו ביחד את אותם הקמפיינים שהיו ואחרי שיחה מעמיקה לתוך מה שהעסק מציע, 
הבנו ביחד שהם בלי לשים לב צמצמו את הקהל שלהם.
למה הכוונה? 
העסק מדהים, באמת המוצר או השירות ממש טובים ואיכותיים, יש להם את הבידול משאר המתחרים ומערכות וסיסטמים מסודרים. 
כמות הלקוחות שהגיעה מאותם הקמפיינים לא הייתה כמו שציפו, שמנו לב שהם פשוט כיוונו רק לסוג אחד של "לקוח פוטנציאלי" 
כל המודעות, הקמפיינים ודפי הנחיתה פשוט פנו לסוג אחד מסוים. ששאלתי את בעלי העסקים מי הלקוחות שהם הכי "בשלים" 
הם נתנו לי לפחות עוד 2 סוגים של אנשים שונים מאלה שהגיעו מהקמפיינים. 
בגלל זה אני רוצה להגיד לכם תאפיינו נכון את סוגי הלקוחות שלכם, הם יכולים להיות מכל קצה בין אם זה הפרשי גילאים או תחומי עניין ועוד 1000 משתנים. תדעו לאפיין את "הפרסונה" של הלקוחות שלכם ותדאגו שאתם מניעים מהלכי שיווק לא לדבר רק לפלח אחד אלא לכולם! לכל "פרסונה" תדברו שונה, תנו לה את המילים הרלוונטיות עבורה. 

טיפים לשיווק טוב לעסק - שיווק נכון הוא לא רק ללקוח מסוים
אל תשווקו רק למי שמרגיש לכם נח
טיפ מס' 3

שיווק במספרים - מתי אנחנו מסתכלים עליהם?

אז נכון, כבעלי עסקים אנחנו מחויבים להסתכל המספרים לפחות פעם בחודש. חלקנו מסתכלים יותר וחלקנו פחות אבל, השאלה שלי היא האם אתם מסתכלים על כל המספרים של העסק? לא רק אלה שהולכים לרו"ח? האם אתם מנתחים את המספרים של הנכסים הדיגיטליים שלכם? 
מבחינתי הדרך הזה הוא לא סתם הכרחי אלא חובה. החובה שלנו לדעת מה המספרים של הנכסים הדיגיטליים שלנו כמו גם של אנשי המכירות שלנו, יחסי הסגירות ושווי העסקאות ההמוצעות שלנו. ההמלצה שלי היא כמובן לעבור על הדברים בשבליטתנו דרך מערכות CRM מסודרות. עכשיו נדבר רגע על המספרים של הנכסים הדיגיטליים שלנו ונראה איך זה יכול להשפיע על העסק שלנו. 
אם אנחנו נדע את האחוז של האנשים המגיעים ממודעה מסוימת לאתר שלנו או לדף הנחיתה שכן משאירים פרטים או נדע באיזה חלקים באתר שלנו הקהל "מתעכב" משמע קורא ומתעניין נוכל להעלות את אחוזי ההמרה של אותם הנכסים לא ככה? 
נתרגם רגע את מה שאמרתי לשפה העסקית, ברמת השיווק ה"שאיפה" היא להוציא כמה שפחות ולהכניס כמה שיותר, אם מאותו תקציב שיווק אנחנו נעשה שינויים שיעלו את אחוזי ההמרה באתר, משמע נקבל יותר לקוחות בלי להוציא שקל אחד מיותר!
אז הגיע הזמן שלכם לדעת מה קורה בתוך הנכסים שלכם, הדבר הוא סופר חשוב ובעזרת שיוניים קטנים תוכלו להגיע להישגים גדולים.

טיפים לשיווק טוב לעסק - שיווק נכון גם מתייחס לא רק למספרים של הכסף
תחשבו על מספרים גם של התוכן בשיווק העסק באינטרנט
טיפ מס' 4

תדאגו שהשיווק של העסק יהיה בכל מקום

נכון שמדברים על מניות אומרים "אל תשימו את כל הביצים בסל אחד"? מתכוונים לניהול סיכונים נכון בדר"כ, שאם משהו אחד נופל לא נאבד הכל. בשיווק של העסק המשפט הזה גם תופס אבל אני מסתכל עליו אחרת, פה אנחנו "מפזרים את הביצים" ורואים איפה ההשקעה מניבה את התוצאות הטובות ביותר אבל אנחנו לא נתעסק רק בפלטפורמה אחת, תמיד תדאגו להיות בכל מקום. 
במערכי השיווק של היום החוק החשוב ביותר הוא לא להופיע במקום הנכון בזמן הנכון כי את האמת, עם הטכנולוגיה של היום רוב הסיכויים שנופיע תמיד בזמן הנכון. המהלך ה"חכם" הוא לדאוג להיות תמיד בראש של הלקוח. ברגע שהלקוח "מודיע" על כוונת רכישה של מוצר מסוים, כל עסק אשר יכול לספק לו את שירותיו ידאג להופיע, אם תרצו להשיג תוצאות המטרה היא להקיף את הלקוח 360, לדאוג להיות בכל מקום ובכך להיכנס לראש שלו. אני לא מתכוון להיכנס לראש ברמת ה"להטמיע מסרים" כי לא כולנו גאוני על, אלא להראות לו את הידע שלנו בתחום, את הסמכות המקצועית שלנו ובכך ברגע שיחליט לרכוש אנחנו אלה שהוא יחשוב עליהם ויסגור איתם עסקה. 

טיפים לשיווק טוב לעסק - תדאגו להיות בכל מקום. ככה מתחיל שיווק טוב
טיפ מס' 5

שיווק נכון של העסק זה לפעמים עניין של זמן

אני מדבר גם ברמת האורגני וגם ברמת הממומן, אל תתייאשו. לחשוב שזה "לא בשבילכם" או שאתם " לא טובים" ועוד תירוצים הם לא סיבה להפסיק. בעידן העסקים של היום מי שנשאר רק עם שיווק מפה לאוזן טוב ככל שיהיה, פשוט מפסיד!
אני דואג להראות ללקוחות שלי את המספרים (חחחחח כמובן…) אבל לא רק את הכסף או האחוזים אלא גם לכמה אנשים הצלחנו להגיע, מספיק להסתכל על זה פעם או פעמיים כדי להבין שאלה מספרים שלא באים ברגל! אז את הטיפ הזה אחלק ל2:
שיווק אורגני  לעסק – כן נכון, זה לוקח זמן. אבל שזה מגיע זה הכי מתוק שיש, ממש מרגישים שהעבודה שהשקענו משתלמת. לא להתייאש
שיווק ממומן לעסק- חלק מהעסקים מאוד מאמינים בעוד חלק לא, בקצרה אני רוצה להגיד שלפלטפורמות יש אינטרס משותף שכל עסק יצליח אצלהן בקידום ממומן כיוון שהן מכניסות מכך כסף, ככל שתצליחו כך גם הן ימשיכו לקבל כסף אז אל תחשבו שיש משהו נגדכם. לפעמים המסרים או המודעות פשוט לא נכונים והדבר גורם לקמפיינים להיות פחות מוצלחים. תמיד תהיו עם יד על הדופק, תנתחו מה כן מצליח ומה לא. תמיד תנסו לעשות שינויים עד שהדברים יצליחו.

אל תתייאשו אם שיווק לוקח זמן
טיפ בונוס

האמת שיותר משהו מהלב, כולנו בעלי עסקים. כולנו פה כדי להצליח, כולנו בחרנו לא ללכת ל"סתם עוד עבודה" אז דבר ראשון
כל הכבוד לכל אחד שלקח על הכתפיים שלו את האחריות הזאת. חשוב שתבינו ששיווק טוב לא קורה ביום, גם אם הוא קרה ביום התפקיד שלנו הוא לשמור על המומנטום, מקווה שהמאמר הזה הביא לכם כמה נקודות אור לגבי השיווק של העסק שלכם. 
לכל שאלה או התייעצות מוזמנים להשאיר פרטים למטה ואצור איתכם קשר! 

מוזמנים לדרג אותנו

השאירו פרטים
לשיחת ייעוץ ללא עלות >>

טיפים לשיווק טוב לעסק באינטרנט

אהבתם? מוזמנים לשתף

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

מוזמנים לקרוא

מאמרים קשורים